sobota, 30 sierpnia 2014

xclip - przycinanie xRef

Dosyć często spotykam sie z sytuacją, w której podgrywany plan jako xRef zawiera śmieci, komantarze (dla mnie nie potzrebne) lub fragmenty np architektury, które mnie nie doptyczą. Podgrywam architekturę np całego kompleksu budynków a pracować będę tylko w części jednego. Powoduje to moze tylko u mnie jakieś estetyczne "oburzenie" ale i funkcjonalne małe komplikacje.

O co mi chodzi - co Wam chciałem powyżej opisać poniżej Wam pokażę:



Architektura w całości, budynek oraz część hali sportowej, w której nie będziemy prowadzić prac projektowych

W pierwszym przypadku mamy komplek budynków oraz jakieś drogi dojazdowe, komentarze i śmieci. Ja osobiście nie lubię pracować z taką architekturą - dlatego ją sobie przecinam albo to obrysu danego budynku lub nawet do obrysu części, w której pracuję.

 Funkcja xclip

Po zastosowaniu xclip mamy okrojoną architekturę do budynku, cała reszta została zasłonięta.

Po zoom do całości widzimy tylko to co będzie nam służyło jako podkład do prac projektowych.

Teraz dzięki zastosowaniu funkcji xclip mamy odnośnik zewnętrzny bez nie potrzebnych nam fragmentów, dzięki temu łatwiej nam się będzie poruszać po planie.




Share this post

0 komentarze

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© 2011 Autodesk, Kurs AutoCAD Tips & Tricks
Designed by Blog Thiet Ke
Posts RSS Comments RSS
Back to top